TOP 5 Promocje
1. Betrally0.00
2. LSBet0.00
3. 1xbet0.00
4. Betmotion0.00
5. LSBet0.00
TOP 5 Freebety
1. BetClic9.60
2. Unibet9.50
3. Expekt8.00
4. Sekabet0.00
5. 21bet0.00
TOP bukmacherzy
1. Unibet7.67
2. Betclic7.00
3. Expekt6.50
4. Jetbull5.67
5. Bet-at-home0.00
6. Lsbet0.00
Wyszukaj promocje
 
 
 
 
 
 
Użytkowników: 36, zalogowanych: 0

Ukash

Gdzie obecnie grasz?

Głosów : 62

Ładowanie...
Shoutbox
Zaloguj się, aby wysyłać wiadomości
Aktualności - Formuła 1 - Grand prix Brazylii
2011-11-30 08:35Formuła 1 - Grand prix Brazylii

Rozegrane w ostatni weekend Grand Prix Brazylii na torze Interlagos było ostatnim tegorocznym wyścigiem z cyklu Grand Prix. Kolejny wyścig odbędzie się dopiero w roku 2012, osiemnastego marca.

 

W związku z dość wysokim położeniem toru, samochody tutaj osiągają o około 8% mniejszą moc silników, a co za tym idzie zwiększają bezawaryjność. Mniej cierpią tłoki, korbowody oraz wał napędowy. Owe 8% bierze się właśnie z mniejszej ilości powietrza zasysanego do silnika na wysokości około 800 metrów nad poziomem morza.

 

Sama nazwa toru pochodzi od nazwy dwóch jezior, pomiędzy którymi tor jest położony – Inter i Lagos.

 

Weekend w Interlagos zapowiadał się ekscytująco ale po kolei. Grand Prix Brazylii rozgrywane jest na tym torze od 1973 roku, z dziewięcioletnią przerwą w latach 1981-1989. W tym czasie kilkakrotnie zmieniano konfiguracje toru, a także jego długość. Początkowo miał on  7960 metrów, by od sezonu 2000 uzyskał ostateczną długość 4309 metrów. W roku 2012 przewidziana jest kolejna modernizacja obiektu, zatem możemy liczyć na kolejną zmianę długości toru. Najwięcej zwycięstw na tym obiekcie uzyskał Michael Schumacher – 4, a wśród zespołów prowadzi Ferrari z ośmioma triumfami.

 

Od 26 listopada 2011 absolutnym rekordzistą pod względem uzyskanych pierwszych pól startowych w jednym sezonie jest Sebastian Vettel. Zdobywając piętnaste pierwsze pole startowe w sezonie pobił on dotychczasowy rekord z roku 1992 należący do Nigela Mansela. 

 

Niespodzianek zatem nie było, nadal dominował RedBull przed McLarenem. Co ciekawe, rozegrane zawody można uznać za zdominowane przez awarie skrzyń biegów.

 

O ile informacja podana przez radio Lewisowi Hamiltonowi miała swoje uzasadnienie, po odpadnięciu na 46 okrążeniu, o tyle informacja podana Sebastianowi Vettelowi była raczej poleceniem zespołowym.

 

Zespół RedBull widząc oddalającego się Vettela od jego partnera zespołowego, wydał komunikat o problemach z przekładnią. Młody Niemiec miał za zadanie wcześniej zmieniać przełożenia. Efektem tego został on doścignięty przez Marka Webbera, a na prostej startowej ewidentnie przepuścił Australijczyka. Do pracy zatem zabrał się Webber, który miał jeszcze szanse na walkę o drugą pozycję w klasyfikacji kierowców. Od tego czasu Vettel jechał o około 2-3 sekundy za Webberem, notując podobne czasy. W momencie gdy Sebastian zaczął zmniejszać dystans do marka Webbera otrzymał ponowny komunikat o problemach ze skrzynia biegów. Miał uważać na każdym zakręcie i na każdej prostej. Vettel zdawało się odpuścił, by po kilku wolniejszych kółkach (wolniejszych o około 0.3 sek od Webbera) pobić rekord okrążenia... Ostatecznie wyścig wygrał Mark Webber przed zespołowym partnerem.

 

Wygrana Australijczyka i ponowny kiepski finisz sezonu Fernando Alonso, kosztował Hiszpana ponowny spadek w końcowej klasyfikacji. W ubiegłym roku stracił niemal pewne mistrzostwo, w obecnym niemal pewną trzecią pozycję.

 

Powtórką z roku 2006 rozpoczął zawody Michael Schumacher. Po 9 okrążeniach w pierwszym wirażu został zahaczony przez Bruno Sennę i z przebitą tylną oponą podróżował niemal całe okrążenie. Po powrocie na tor znów zaczął odrabiać straty i w połowie wyścigu notował zbliżone czasy do czołówki, niemniej nie pozwoliło mu to uzyskać nawet jednego punktu, ostatecznie finiszując na 15 pozycji.

 

Udany wyścig zaliczyli także kierowcy Force India kończąc z dwoma samochodami w pierwszej dziesiątce. Także zespół Sauber obronił się przed Toro Rosso w klasyfikacji końcowej. Niemniej to właśnie młody zespół RedBulla zaliczył najwyższy postęp w stosunku do ubiegłego roku.

 

Pomimo mało efektywnego systemu DRS na tym torze, wyścig można uznać za dość atrakcyjny. Czekamy zatem z niecierpliwością na kolejny sezon.

 

piotryna


 
Komentowanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Komentarze:
Brak komentarzy
Warte uwagi