TOP 5 Promocje
1. Betrally0.00
2. LSBet0.00
3. 1xbet0.00
4. Betmotion0.00
5. LSBet0.00
TOP 5 Freebety
1. BetClic9.60
2. Unibet9.50
3. Expekt8.00
4. 21bet0.00
TOP bukmacherzy
1. Unibet7.67
2. Betclic7.00
3. Expekt6.50
4. Jetbull5.67
5. Bet-at-home0.00
6. Lsbet0.00
Wyszukaj promocje
 
 
 
 
 
 
Użytkowników: 36, zalogowanych: 0

Ukash

Gdzie obecnie grasz?

Głosów : 62

Ładowanie...
Shoutbox
Zaloguj się, aby wysyłać wiadomości
Aktualności - Formuła 1 – Grand Prix Abu Dhabi – zapowiedź.
2011-11-11 08:46Formuła 1 – Grand Prix Abu Dhabi – zapowiedź.

Przedostatnią eliminacją Mistrzostw Świata Formuły 1 będzie Grand Prix Abu Dhabi. Sam tor Yasmarina, „widzimisie” arabskich szejków, powstał na sztucznie zbudowanej wyspie, przy wybrzeżu stolicy Emiratu – Abu Dhabi. Oczywiście za projekt i budowę obiektu odpowiedzialna była pracownia projektowa znanego w świecie wyścigów torowych – Hermanna Tilkego.

 

Długość jednego okrążenia to 5554 metry, podczas wyścigu takich okrążeń należy pokonać 55, co daje łączny dystans 305.470 kilometra. Dotychczas rozegrano na tym torze tylko dwa wyścigi z cyklu Grand Prix, w obu z nich triumfował Sebastian Vettel.

 

Kierowcy są podzieleni w opiniach dotyczących tego obiektu. W kwestii infrastruktury, dbałości o szczegóły, innowacyjności tor zalicza się do absolutnej ekstraklasy. W kwestii charakterystyki natomiast nie jest już tak wspaniale. Pomimo faktu, ze tor jest bardzo gładki i bardzo przyczepny wyprzedzanie na torze jest zmorą kierowców. Przypomnijmy sobie wyścig z roku 2010, gdzie walczący o tytuł mistrzowski Fernando Alonso utknął na niemal pół wyścigu, za powolnym wówczas Vitalijem Pietrovem, zaprzepaszczając tym samym możliwy końcowy sukces. Co prawda obiekt oferuje kombinację szybkich i wolnych zakrętów, długich prostych, szerokich asfaltowych poboczy i gładkich tarek, zachęcając tym samym do ostatecznego ataku na poprzedzającego kierowcę, jednak wyprzedzanie nie jest tutaj łatwe. Tor właśnie za ten wyścigowy element został skrytykowany przez fanów i kierowców. Zawodnicy natomiast zaczynają już przyzwyczajać się do ścigania po zmierzchu pomimo, że w kalendarzu jest także wieczorny wyścig o Grand Prix Singapuru. Tutaj jednak sprawa wygląda nieco odmiennie. Kierowcy startują do wyścigu jeszcze podczas dnia, a w miarę pokonywanych okrążeń nad torem robi się coraz ciemniej i tor wymaga sztucznego doświetlenia.

 

W tym roku, miejmy nadzieję, dzięki systemowi DRS oraz zmianie dostawcy opon zawody okażą się ciekawsze. Przygotowane zostały już dwie strefy DRS, których zawodnicy będą używać w trakcie niedzielnych zmagań.

 

Najlepszym miejscem do wyprzedzania wydają są zakręty osiem i jedenaście, tuż po długich prostych, na których właśnie będzie aktywna strefa DRS. Liczę zatem na naprawdę ciekawe manewry wyprzedzania, choć, jak pokazały ostatnie wyścigi kilka zespołów ustawionych jest typowo na osiąganie wysokich prędkości na prostych bez użycia tego systemu.

 

Wyznacznikiem ciekawości wyścigu jest hotel Yas Marina, który podczas nocy prezentuje się fenomenalnie. A zatem jeśli hotel odwróci uwagę kibiców od wyścigu, oznaczać to będzie, że po raz kolejny problem wyprzedzania na torze nie został rozwiązany.

 

Wyścig zatem jest pełen niewiadomych.

 

piotryna


 
Komentowanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Komentarze:
Brak komentarzy
Warte uwagi