TOP 5 Promocje
1. Betrally0.00
2. LSBet0.00
3. 1xbet0.00
4. Betmotion0.00
5. LSBet0.00
TOP 5 Freebety
1. BetClic9.60
2. Unibet9.50
3. Expekt8.00
4. 21bet0.00
TOP bukmacherzy
1. Unibet7.67
2. Betclic7.00
3. Expekt6.50
4. Jetbull5.67
5. Bet-at-home0.00
6. Lsbet0.00
Wyszukaj promocje
 
 
 
 
 
 
Użytkowników: 36, zalogowanych: 0

Ukash

Gdzie obecnie grasz?

Głosów : 62

Ładowanie...
Shoutbox
Zaloguj się, aby wysyłać wiadomości
Aktualności - Formuła 1 - Grand Prix Japonii - zapowiedź
2011-10-09 06:53Formuła 1 - Grand Prix Japonii - zapowiedź

Zbliżające się Grand Prix Japonii będzie już piętnastą eliminacją tegorocznych zmagań kierowców Formuły 1. Po raz pierwszy wyścig Formuły 1 o Grand Prix Japonii został zorganizowany w 1976 r. na torze Fuji International Speedway. Od 1987 roku gości na torze Suzuka International Racing Course, z wyjątkiem sezonów 2007-2008, kiedy tor Fuji powrócił do kalendarza jako miejsce organizacji wyścigu. Nie znam czystych powodów, dla których tor ten powrócił do kalendarza, jednak różnica wynikająca z charakterystyki toru znacznie znacznie odbiega od „standardów” toru Suzuka.

 

Od początku obecności zawodów w kalendarzu Formuły 1 wyścig zawsze kojarzony był z różnego rodzaju emocjami i kontrowersjami. Dzięki temu, że zazwyczaj był to wyścig kończący sezon, często dochodziło tu do decydujących starć pomiędzy pretendentami do tytułu.

 

Sam tor Suzuka jest bardzo ciekawym obiektem, a zarazem dość dużym wyzwaniem dla kierowców. Wszystko to powoduje, że wyścig jest jednym z najbardziej uwielbianych, przez kierowców jak i grono kibiców, w sezonie. W trakcie dwudziestu Grand Prix Japonii, aż jedenaście rozstrzygało losy mistrzostwa (lata  1976, 1987-1991, 1996, 1998-2000 i 2003), a pięć z tych wyścigów kończyło sezon Formuły 1 (lata 1976, 1996, 1998-1999 i 2003). Sądze także iż tegoroczne zawody także będą decydować o losie mistrzowskiej korony. Sebastian Vettel potrzebuje tylko jednego punktu do obrony mistrzowskiego tytułu. W czasach gdy punktowało tylko sześciu kierowców, mógłby być to dość trudny scenariusz, jednak w dobie obecnej, nowoczesnej Formuły 1 i doskonałej formy młodego Niemca, nie powinien być to kłopot.

 

Tor Suzuka jest jedynym torem posiadającym kształt zbliżony do „ósemki”, a także jedynym, krzyżującym się obiektem w całym sezonie zawodów z cyklu Grand Prix.  Długość jednego okrążenia to 5807 metrów, a kierowcy podczas wyścigu będą przekraczali linię startu/mety 53 razy, co łącznie da dystans 307.771 kilometra.

 

Tegoroczni organizatorzy debatowali z FIA o możliwych dwóch strefach DRS, jednak ostatecznie tylko na prostej startowej będzie można używać tego urządzenia. Co istotne, druga strefa miała mieć początek po wyjściu z zakrętu „Spoon”, gdzie mierzona byłaby różnica czasowa pomiędzy zawodnikami. Górę jednak nad tego rodzaju rozwiązaniem wzięły względy bezpieczeństwa, gdyż prosta za „łyżeczką” dochodzi do bardzo szybkiego i wymagającego zakrętu 130R. Kierowcy pędzą tamże z prędkością około 300 km/h. Nie trudno sobie wyobrazić skutki ewentualnej kolizji w tym zakręcie.

 

Sam wyścig, zapowiada się bardzo ciekawie, ponieważ charakterystyka toru przypomina nieco tor Spa. Jest to także jeden z tych obiektów, który można uznać za „stary” i „historyczny” w kalendarzu Formuły 1. I bardzo dobrze!

 

Poniżej zamieszczam dotychczasowych zwycięzców:

 

2010  Sebastian Vettel - Red Bull-Renault

2009  Sebastian Vettel - Red Bull-Renault

2008  Fernando Alonso - Renault

2007  Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes

2006  Fernando Alonso - Renault

2005  Kimi Räikkönen - McLaren-Mercedes

2004  Michael Schumacher - Ferrari

2003 22x20px Rubens Barrichello - Ferrari

2002  Michael Schumacher - Ferrari

2001  Michael Schumacher - Ferrari

2000  Michael Schumacher - Ferrari

1999  Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes

1998  Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes

1997  Michael Schumacher - Ferrari

1996  Damon Hill - Williams-Renault

1995  Michael Schumacher - Benetton-Renault

1994  Damon Hill - Williams-Renault

1993  Ayrton Senna - McLaren-Ford

1992  Riccardo Patrese - Williams-Renault

1991  Gerhard Berger - McLaren-Honda

1990  Nelson Piquet - Benetton-Ford

1989  Alessandro Nannini - Benetton-Ford

1988  Ayrton Senna - McLaren-Honda

1987  Gerhard Berger - Ferrari

1977  James Hunt - McLaren-Ford

1976  Mario Andretti - Lotus-Ford

 

piotryna


 
Komentowanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Komentarze:
Brak komentarzy
Warte uwagi