TOP 5 Promocje
1. Betrally0.00
2. LSBet0.00
3. 1xbet0.00
4. Betmotion0.00
5. LSBet0.00
TOP 5 Freebety
1. BetClic9.60
2. Unibet9.50
3. Expekt8.00
4. Sekabet0.00
5. 21bet0.00
TOP bukmacherzy
1. Unibet7.67
2. Betclic7.00
3. Expekt6.50
4. Jetbull5.67
5. Bet-at-home0.00
6. Lsbet0.00
Wyszukaj promocje
 
 
 
 
 
 
Użytkowników: 20, zalogowanych: 0

Ukash

Gdzie obecnie grasz?

Głosów : 62

Ładowanie...
Shoutbox
Zaloguj się, aby wysyłać wiadomości
Aktualności - Formuła 1 - Grand Prix Włoch - zapowiedź
2011-09-10 10:36Formuła 1 - Grand Prix Włoch - zapowiedź

Autodromo Nazionale di Monza, to tor, na którym odbędzie się tegoroczna, już trzynasta, eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1. Położony jest około 10 kilometrów na północ od Mediolanu. Budowę tego legendarnego toru ukończono w roku 1922, natomiast obecny kształt pętli został oddany do użytku w roku 1955. W między czasie dokonywano kosmetycznych zmian w celu uatrakcyjnienia zawodów. Tor Monza to także jeden z najstarszych obiektów w całej historii Formuły 1, na którym właśnie zakręty takie jak "Lesmo", "Curvone" czy "Parabolica" tworzą tą niesamowitą część historii sportów motorowych a także magię tego miejsca. Obecnie, długość jednego okrążenia wynosi 5793 metry, kierowcy podczas wyścigu będą mięli do pokonania 53 okrążenia co w sumie daje dystans 307.029 kilometrów. Monza charakteryzuje się także tym, iż jest to najszybszy obiekt w całym kalendarzu Formuły 1, co ciekawe, zawodnicy przejeżdżający jedno okrążenie mają aż w 70% wciśnięty „gaz do dechy”. Trasa posiada także najdłuższą ze wszystkich torów Formuły 1 strefę hamowania wynoszącą 180 metrów, gdzie kierowcy redukują prędkość z 350 do 70 km/h. Historyczny rekord toru należy do Rubensa Barichello i został ustanowiony w roku 2004, kiedy to Brazylijczyk, przejechał dystans jednego okrążenia ze średnią prędkością wynoszącą 260.395 km/h. Dystans całego wyścigu natomiast najszybciej przejechał Michael Schumacher w roku 2003 ze średnią 247,835 km/h.

 

Wyścig na Monzy nosi miano najbardziej ekscytującego wyścigu sezonu. To wszystko za sprawą osiąganych na tym torze zawrotnych prędkości, często przekraczających 350 km/h. Do tego należy dodać wspaniałych włoskich „tifosi”, którzy co roku wypełniają trybuny do ostatniego miejsca, mając nadzieję na triumf wyścigowy ich ukochanego zespołu - Ferrari.

 

Aby pokonać perfekcyjnie okrążenie należy uzyskiwać jak najwyższe prędkości na prostych, a także w utrzymywać się z dużą prędkością w zakrętach, precyzyjnie także hamując. Punkty hamowania na tym torze są bardziej istotne niż na jakimkolwiek innym obiekcie.

 

Na włoskim torze można także znaleźć kilka ciekawych zakrętów. Jednym z nich jest „wariant Ascariego” czyli szybka szykana składająca się z zakrętów 8,9 i 10. Bardzo ważnym jest tutaj odpowiednie wejście w szykanę, aby utrzymać auto na odpowiednim torze jazdy i uzyskać odpowiednią prędkość na prostej dochodzącej do zakrętu „Parabolica”. Parabolica jest także wyjątkowa. „Wchodzi” się w nią z prędkością około 190 km/h, by po ułamku sekundy wciskać gaz do dechy wychodząc z niej na prostą start/meta z prędkością około 300 km/h.

 

Zdecydowanie najlepiej wyprzedza się przed zakrętem numer 1, gdzie można dość znacznie opóźnić hamowanie, podobny efekt można uzyskać przed szykaną kończącą pierwszy sektor.

 

Wyścig na Monzy może okazać się bardzo udany dla zespołów korzystających z jednostek napędowych Mercedesa. W opinii wielu jest to najmocniejszy agregat w stawce, co w połączeniu z niskim dociskiem i nie wymagającymi ustawieniami aero stwarza szanse na dobry wynik zespołom korzystającym z tych silników. Oczywiście nie można z góry zakładać, iż w czołówce znajdą się tylko auta z tymi motorami, gdyż w poprzednim wyścigu RedBull, napędzany jednostkami Renault, pokazał także dobrą prędkość na szybkim torze Spa,.

 

Podsumowując, zapowiada się pełen emocji, wyścigowy weekend!

 

piotryna


 
Komentowanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Komentarze:
Brak komentarzy
Warte uwagi