TOP 5 Promocje
1. Betrally0.00
2. LSBet0.00
3. 1xbet0.00
4. Betmotion0.00
5. LSBet0.00
TOP 5 Freebety
1. BetClic9.60
2. Unibet9.50
3. Expekt8.00
4. Sekabet0.00
5. 21bet0.00
TOP bukmacherzy
1. Unibet7.67
2. Betclic7.00
3. Expekt6.50
4. Jetbull5.67
5. Bet-at-home0.00
6. Lsbet0.00
Wyszukaj promocje
 
 
 
 
 
 
Użytkowników: 22, zalogowanych: 0

Ukash

Gdzie obecnie grasz?

Głosów : 62

Ładowanie...
Shoutbox
Zaloguj się, aby wysyłać wiadomości
Aktualności - Formuła 1 - Grand Prix Wielkiej Brytanii - zapowiedź
2011-07-08 08:44Formuła 1 - Grand Prix Wielkiej Brytanii - zapowiedź

Już w najbliższą niedzielę, czyli 10. lipca odbędą się kolejne zawody Mistrzostw Świata Formuły 1 o wielką nagrodę Wielkiej Brytanii. Ten legendarny już wyścig zostanie rozegrany już po raz 45 na tym samym obiekcie. Areną, na której będą ścigać się kierowcy jest tor Silverstone, ze zmienioną od ubiegłego roku specyfikacją. Obecnie mierzy on 5890 metrów, a podczas wyścigu, kierowcy będą musieli pokonać 52 okrążenia toru. Tegoroczną nowością na zawodach będzie przeniesiona prosta startowa. Dotychczas mieściła się ona pomiędzy zakrętami Woodcote i Copse, obecnie zawodnicy ustawią swoje bolidy na start wzdłuż całkowicie nowej alei serwisowej, na prostej pomiędzy starym zakrętem Club i nowo utworzonym zakrętem Abbey. Silverstone, to tor starego typu, klasyka Formuły 1, ale właśnie dzięki wspaniałym zakrętom, niewiarygodnej publiczności, wyścig w Wielkiej Brytanii cieszy się tak wielką popularnością. Kierowcy natomiast frajdę z jazdy czerpią w zakrętach numer 10/11/12/13 i 14 czyli Maggots, Becketts i Chapel. Są to bardzo szybkie łuki, zbliżone konfiguracją do słynnych „esek Senny” mieszczących się w pierwszym sektorze na torze Suzuka. Aby „skleić” dobry czas okrążenia należy posiadać doskonały balans samochodu i bardzo dobrą przyczepność na szybkich łukach. Auto musi także prawidłowo reagować na zmiany kierunków jazdy.

 

Pierwszy wyścig na Silverstone został rozegrany w roku 1950, wówczas to triumfował w nim Giuseppe Farina w Alfie Romeo. Ostatnie pięć lat to wygrane Marka Webbera, Sebastiana Vettela, Lewisa Hamiltona, Kimiego Raikkonena i Fernando Alonso. Oprócz wspomnianego Webbera, pozostali zawodnicy to Mistrzowie Świata! Czy w obecnym roku dołączy do wspomnianej czwórki kolejny Mistrz? Pomijając fakt Michaela Schumachera, który odniósł tutaj 3 wygrane, duże szanse na dobry rezultat ma Jenson Button. Historyczne rekordy okrążenia na tym obiekcie także należą do Mistrzów. Nigel Mansel dzierży rekord w wyścigu (1:09.832), a Keke Rosberg (ojciec Nico Rosberga) kwalifikacje w roku 1985 pokonał z czasem 1:05.591. Najbliższe zawody także będą niesamowite!

 

Po pierwsze dlatego, iż od tego wyścigu zakazane będzie używanie dmuchanych dyfuzorów. Co oznacza to w praktyce? Około pół (nawet do 1) sekundy na okrążeniu straty. Dmuchany dyfuzor pozwalał zachowywać się w zakrętach niektórym elementom tylnej części bolidu tak, jakby samochód jechał nawet do sześciu razy szybciej. Jedynym ograniczeniem, co do stosowania tego „urządzenia” było generowane z rur wydechowych ciepło, które także przepływało bardzo blisko elementów zawieszenia. Jednak i tutaj musiał pojawić się kompromis, gdyż, aby maksymalnie wykorzystać dyfuzor, należało przepuścić na tył właśnie ciepłe „powietrze”. Aby to osiągnąć paliwo napędzające gorące spaliny nie było spalane w komorze silnika, a właśnie w układzie wydechowym. Wyglądało to tak, że silnik w cyklu suwu wydechu wypychał dodatkową mieszankę paliwowo-powietrzną (bez iskry), która ulegała zapaleniu w rozgrzanym wydechu. To właśnie powoduje rozgrzane gazów wydechowych i przyspieszenie przepływu strugi powietrza kierowanej na dyfuzor.

 

Po drugie, dlatego, iż różnica wynikająca z dezaktywacji tych urządzeń może spowodować zbliżenie do siebie zespołów z czołówki stawki. To z kolei może sprawić, iż zawody przybiorą jeszcze ciekawszą postać. Sądzę, że same kwalifikacje mogą okazać się już niespodzianką. Dla mnie cichym faworytem w wyścigu jest Mark Webber...

 

W Grand Prix Wielkiej Brytanii zobaczymy także nową postać w roli kierowcy wyścigowego. Otóż Narain Kartikeyan zostanie zastąpiony utalentowanym Australijczykiem Danielem Ricciardo. Jeśli miałbym szacować szanse zawodników HRT w kwalifikacjach, postawiłbym na Ricciardo.    

 

piotryna


 
Komentowanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Komentarze:
Brak komentarzy
Warte uwagi