TOP 5 Promocje
1. Betrally0.00
2. LSBet0.00
3. 1xbet0.00
4. Betmotion0.00
5. LSBet0.00
TOP 5 Freebety
1. BetClic9.60
2. Unibet9.50
3. Expekt8.00
4. 21bet0.00
TOP bukmacherzy
1. Unibet7.67
2. Betclic7.00
3. Expekt6.50
4. Jetbull5.67
5. Bet-at-home0.00
6. Lsbet0.00
Wyszukaj promocje
 
 
 
 
 
 
Użytkowników: 16, zalogowanych: 0

Ukash

Gdzie obecnie grasz?

Głosów : 62

Ładowanie...
Shoutbox
Zaloguj się, aby wysyłać wiadomości
Aktualności - Formuła 1 - GP Europy - zapowiedź
2011-06-24 07:25Formuła 1 - GP Europy - zapowiedź

GP EuropyJuż w najbliższą niedzielę zostanie rozegrana kolejna, ósma już, eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1 – Grand Prix Europy na ulicznym torze „Valencia Street Circuit”. Kierowcy będą mieli do pokonania 57 okrążeń, każde o długości 5419 metrów, co w sumie da dystans 308.883 kilometra. Ten uliczny tor, w swojej specyfikacji przypomina tor w Montrealu, na którym rozegrane zostały ostatnie zawody z cyklu Grand Prix. Znajdują się na nim zarówno długie proste jak bardzo wolne zakręty. Tegoroczne zawody będą już czwartymi, rozegranymi na tym obiekcie. Do tej pory, tryumfowali na nim zawodnicy trzech różnych zespołów. W roku 2008 wygrał tutaj Felipe Massa (Ferrari), rok później jego rodak, Rubens Barichello (Brawn GP), a ubiegłoroczny wyścig wygrał Sebastian Vettel (RedBull).

 

Od wyścigu w Walencji zostaje wprowadzony zakaz korzystania ze zmian w mapowaniu silnika pomiędzy kwalifikacjami, a wyścigiem. Jak wiemy, dmuchane dyfuzory, bo o nich właśnie mowa, stały się bardzo silnym narzędziem w wyścigach (choć nie są nowością w Formule 1). Funkcjonują one w taki sposób, że silnik pomimo odjęcia nogi z gazu dalej utrzymuje wysokie obroty. Działanie takie powoduje, iż wypływające z dużą prędkością spaliny, kierowane są na dyfuzor, co w efekcie powoduje lepszy docisk. Projekt ten poprawiał znacznie prędkość samochodu na wolnych zakrętach. W założeniu FIA chodzi głównie o to, ze RedBull wykorzystywał tę metodę w kwalifikacjach, natomiast na wyścig „odpuszczał”. Szacuje się, że RedBull wykorzystał tą opcje najlepiej i zyskiwał nawet do 0,5 sekundy na okrążeniu w kwalifikacjach. Od teraz będzie to zakazane. Czy zatem możemy spodziewać się jakieś niespodzianki? Sądzę, iż najbliżej RedBulla może znaleźć się Ferrari. Ostatnie wyścigi pokazały, że odnotowali spory postęp, lecz nie mają tak dobrego tyłu auta. Zatem zakaz „grzebania” w elektronice może pomóc w powrocie do pierwszego rzędu na starcie. Wyścig to zupełnie inna historia, gdyż tempo samochodów ze skaczącym konikiem jest imponujące, w porównaniu do kwalifikacji. Nie do końca wiadomo natomiast ile straci McLaren, gdyż mówi się, że to drugi zespół po RBR, który także zyskuje wiele dzięki dmuchanym dyfuzorom.

 

Pomimo nowych regulacji sądzę, iż kwalifikacje znów okażą się bardzo udane dla Vettela, który to wygrywał już ten etap w obecnym sezonie sześciokrotnie, w siedmiu wyścigach. Układ sił pozostałych ekip nie ulegnie szczególnej poprawie, wyłączając zespół HRT, który może pokonać słabiutkiego Virgina w kwalifikacjach. Powyżej tej czwórki zawodników uplasuje się Lotus (Trulli i Kovalainen), z lepszym miejscem Fina. Tuż przed „zielonymi” znajdziemy mieszankę z Toro Rosso (znów Bumi pokona Algersuariego – kurs w Expekt – 1.35), Williamem i zespołem Force India (gdzie typowałbym di Reste wyżej od Suttila – kurs 1.85). Wśród tych zespołów znajdziemy także samochody Saubera (Pereza, który przegra z Kobayashim – kurs 1.65). Pierwsza dziesiątka bez większych zmian. Dwa auta RedBulla, dwa McLarena i Ferrari – to prawie pewna pierwsza szóstka. Zaskoczyć może tylko Massa, na miejsce, którego wskoczy Rosberg. Miejsca 7-10 zarezerwowane zostaną dla Schumachera, Pietrova (kurs 1.85), Heidfelda.

 

Zapraszam do typowania!

 

piotryna


 
Komentowanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Komentarze:
Brak komentarzy
Warte uwagi